Elaka dottern

Ska börja detta inlägget med att skriva att jag förstår att det måsta vara ett h-vete att få en stroke och få hela sin värld vänd uppochner och att ligga på sjukhus i 3 månader måste vara skit tufft!

Först var det möte hemma hos moster med familjekontoret och det gav inte något direkt. Mer än att dom ska ha en himla massa möten och intervjuer med moster och hennes man och sedan mig och min man eftersom syrran kommer flytta hit efter nian. Och kurser och utbildningar.

Efter det var det rehabmöte på sjukhuset där det sas att mamma kommer ligga kvar på sjukhuset till mitten på januari och om hon inte kommer kunna flytta hem då så blir det troligtvis korttidsboende. Och eftersom mamma ska bekosta omgörningen av badrummet själv så är det ju inte sååå troligt att hennes hus är färdigt tills dess. Vi hade en liten diskussion ang att flytta men mamma lyssnar ju inte på det örat alls. Och det är så att om hon får huset handikapsanpassat och sen behöver flytta av en eller annan anledning så får hon inte handikapsanpassning en gång till. Och det är inte ens helt lätt att byta från huset till en lägenhet som kommunen godkänner.
Men hur som haver så vägrar mamma flytta, jag försökte med att hon blir ju så ensam där ute och att hon kunde flytta hit och vara nära oss -NEJ.
Försökte med att hon inte har ekonomi att klara av huset -NEJ.
Bo mer centralt i Borås -Herregud NEJ.
Jag försökte hota med att hon får en förvaltare som kan sälja huset mot hennes vilja men inte ens det hjälpte.
Så nu har jag, mot bättre vetande, lovat att kolla om hon får lov att låna mer pengar från banken till badrummet. *suck*


Jag talade om för mamma att vi kommer klippa hennes kreditkort. "Då skaffar jag ett nytt" svarar hon mig då. Det gör du inte för då ser jag till att du får en förmyndare sa jag och då blängde hon på mig och sa att då har vi setts för sista gången. Då får det bli så sa jag för något mer kreditkort ska du inte ha, då kommer kronofogden och tar ditt hus istället. Men nej det gör dom ju inte fick jag som svar...

Mamma var jätte ledsen och jag försökte verkligen att förklara så snällt jag kunde, hon har ju i allsindar jobbat med ekonomi och bokföring. Plus och minus måste gå ihop, nej då sparar man in någon annanstans tycker hon. VAR DÅ???
Hon går ju precis runt nu när hon ligger på sjukhus och inte köper någonting i matväg och nästan inget onödigt (hon köper allt hon kan komma över om hon får en chans) och syrran inte kostar henne något och ändå är det inga pengar över. Hur ska vi få det att gå runt? Jag kan inte trolla och det känns inte så kul att hon lägger sin sista krona på huset och sen ändå måste sälja pga att något går sönder eller liknande.

Så jag var elak och jag kunde gå där ifrån för hon orkade inte höra mer och hon fick migränanfall på mig osv osv. Men så gör hon ju hela tiden, så fort hon inte vill höra något så "stänger hon av".
Hon är jätte elak mot syrran från och till och det är inte heller ok.

Jag vet inte om det är någon som läser här men om det är det så vill jag gärna ha tips och förslag på vad jag ska göra!

Känns hopplöst!
KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0