Ensamhet

Idag ringde mamma och vi pratade lite. Så skulle hon säga hej då till någon och sen förklarade hon att det var en tjej som utbildar sig där. Och det var så bra med henne för hon kunde sitta med mamma och hålla henne sällskap så att hon inte blev så ensam. Då var jag tvungen att fråga hur hon tänkte för hon sa ju samma sak om korttidsboendet i Sandared, att hon kommer bli så ensam där. Men om hon nu tycker att hon är ensam på ett sjukhus med all den personal som finns där eller på korttidsboendet där det också finns personal även om de inte är så många där, hus ska det då bli hemma i sjömarken???
Mamma började genast storböla och sa att det var skillnad för hemma kunde hon göra som hon vill och det går inte på sjukhuset, men det har ju inte med ensamhet att göra...
Men hon kunde inte svara, hon började bara prata om hur elak jag var mm och sen la hon på luren.
Jag ringde upp igen och förklarade att jag inte menade något illa, jag bara frågade henne hur hon tänkte, men hon lugnade inte ner sig så jag var tvungen att börja prata om annat.
*suck*

Igår ringde kuratorn mig, bakom ryggen på mamma tydligen. Hon försöker göra en kalkyl för mamma om hon har råd att bo kvar i huset men mamma svarar ju inte på hennes frågor. Det är hela tiden "jag har aktier" & "pappa kan hjälpa till" Nu har jag fått en kopia på hennes deklaration och jag antar att aktierna står på min syster för mamma har inga iallafall och morfar har ju redan hjälpt henne med kreditskulden och fönster till huset så han har inte råd att hjälpa henne mer. Jag tror jag pratade med kuratorn i 20-30 minuter och jag vet inte om vi kom fram till något.

Men just nu så känner jag att det är inget jag kan göra innan nyår ändå så jag lägger detta lite på hyllan tror jag. Jag ska ringa Handelsbanken nästa vecka och så ska jag beställa en kopia på syrrans deklaration också sen får det vila ett tag tror jag!

Kanske skriver innan jul, kanske inte, om inte -ha en god jul <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0