Julbesök

Idag ska vi åka till mamma och fira jul.
Hoppas att det blir trevligt!

Mammas psykolog ringde mig häromdagen. Hon ville att vi skulle ha ett möte hon, jag, mamma och kuratorn för att prata igenom mammas ekonomi eftersom mamma inte brgriper vart alla hennes pengar tar vägen... Låter som att det trillar in en mille på kontot varje månad eller nåt.
Jag sa att vi ska upp den 23 och då är ju kuratorn ledig och att jag faktiskt inte har råd att åka upp ytterligare en gång. Kan dom inte sammanköra det med rehabmötet i januari? Hon skulle kolla detta så man får väl vara nöjd med det. Men jag sa till henne att om mamma håller på och tjafsar om detta så kan någon annan sköta hennes ekonomi, jag gör det bara för att vara snäll mot mamma och bespara henne den kostnaden, men passar det inte så.....
Hon verkar inte alls förstå att hennes sjukpension inte räcker till så mycket mer än räkningar. Och så var vi ju på släktmiddag, det var ju inte helller gratis.

Nu ska jag koka potatis som vi ska ta med till sillen. Barnen kommer få så julig mat som McDonald idag ;)

GOD JUL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0