Fullmakt, fika och husgesyn.

Ja, var ju då hos mamma i onsdags...
Det gick ganska bra, hon skrev på fullmakterna utan problem, kuratorn var dock sjuk så jag fick hjälp av en annan kurator. Oj vilken skillnad, denna kvinna kunde man ju fråga saker och få svar inte bara hummanden....
Sen bar det av till SEB för att lämna in den fullmakten där.
Sen hem till mamma för att möta upp mannen från socialförvaltningen. väl där upptäcker jag 2 ungdomar som är i carporten?!? Oj vad fort dom smet iväg när jag parkerade men dom stannade i slänten så jag ropade efter dom att dom inte hade där att göra och att det var privat mark. Hoppas inte det blir inbrott och förstört en massa bara....
Efter husgesynen och lite samtal om det kom vi fram till att det kommer troligen inte att godkännas någon sanering eftersom ingen vet om hon kommer hem igen eller inte. Och då görs det inget förren man vet det.
Sedan åkte jag hem till mormor och morfar och åt lunch med dom och moster. Packade in oss i bilen igen för en ny tur till mamma på sjukhuset denna gång med mormor och morfar med.

Mamma blev jätteglad att dom kom med och hälsade på henne. Vi satt i ca en timme och lyssnade på mammas snurriga tankar. Allt ifrån att hon ska öka värdet på huset så hon får låna mer pengar till reparationer och så ska kommunen ge henne massa bidrag till huset, indraget vatten och avlopp mm mm. Men eftersom hon har ett hus, 2 bilar samt en del aktier så kommer hon aldrig att få några bidrag.

Fikat som jag skulle köpa med mig till mamma och oss ville hon inte ha när allt kom omkring utan alltihopa var till hennes nya kompis på avdelningen, för hon är kakmonster. Man kan ju bli trött för mindre, varför ska jag köpa fika till henne? Det får väl henner familj göra!

Sen fick jag reda på att anledningen till att socialen inte betalar ut någon ersättning till moster är för att dom tycker att mamma och moster gjort en egen uppgörelse om att syrran skulle bo där och då gör socialen inget på 4 månader, men någon sådan uppgörelse finns inte så vi får väl se vad dom säger när vi får en ny kontaktperson. Och eftersom dom ändå har skylldighet att i första hand kolla om det finns släkt att plasera syrran hos så förstår jag inte vad det spelar för roll.

Och om mamma inte kan flytta tillbaka till sitt hus av en eller annan anledning och inte inser det själv så får hon en förmyndare som omyndigförklarar henne och gör det över hennes huvud och det känns ju inte heller bra. Men det känns som att personalen på sjukhuset inte tror att hon kommer bli så mycket bättre, det var ingen som sa det rakt ut men det kändes som så.

Nu är ju iallafall snart alla bankpapprena färdigt så får vi se vad nästa projekt blir!

Kram så länge!

Kommentarer
Postat av: Malin R

Vilken "tur" att den andre kuratorn var sjuk! Finns det någon chans att Ni kan byta till denna som var vettigare istället?



Gott att Du fått ordning på fullmakt nu iaf. Var rädd om Dig darling, stärkande kramar till Dig! <3

2010-11-05 @ 20:49:34
Postat av: Linda Hilldén

Njae kan inte byta direkt. Men denna kuratorn har med mamma att göra oxå så hon vet hur det går med mamma om hon blir bättre eller inte mm mm.



Ja, papprena är färdiga och inlämnade nu ska jag "bara" till SEB igen och ordna så att pengarna överförs till Länsförsäkringar så jag kan betala med dosan istället för bankgiro :)

2010-11-08 @ 19:13:55
URL: http://anniquasdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0