Permis

Mamma hade permis från sjukhuset i lördags.
I 3 timmar fick hon lämna detta hemska ställe (hennes ord) och åka hem till sin syster. Det gick bra, hon blev trött såklart och det var sorgligt tydligen (hon blev lessen för en massa olika saker).
Nu har hon fått blodad tand på premisar och ska åka hem vid tillfälle -lycka till med det!
Hon ska också beställa långfärdtjänst och komma hit, med både mormor och morfar och hälsa på. Jag försökr´te förklara att hon måste kunna gå i en trappa innan hon kommer hit, men jag vet inte om hon tog till sig det eller inte. Så nu vill hon komma hit på jul som vanligt och jag vet inte ärligt talat om jag orkar det. Orkar jag ta hand om mamma också uppepå allt annat? Baxa in henne på toa, byta blöja, var ska hon sova? Vi har ju ingen extra säng, bara soffor -fast det är hon ju van vid å andra sidan..... Skämt å sido så kan hon inte ligga i en soffa i dagsläget. Kanske kan hon åka tur och retur samma dag då?? Hum, får nog ringa till sjukhuset och fråga lite.....

Snart, snart är nog allt färdigt med alla bank grejer, ska till SEB igen på torsdag och fixa en överföring bara, sen så är jag good to go -hoppas jag verkligen!

Och för att kommentera en helt annan del av mitt liv just nu så var jag hos advokaten idag för att skriva på och godkänna försäljningen av pappas hus. Nya ägarna har ju bara haft det sen 1 sept men får ingen lagfart pga att bouppteckningsmannen missat att jag ska skriva på! Men det blev inte påskrivet idag heller för det fattades uppgifter -surprice!
Boutredningsmannen har givit mäklaren en fullmakt att skriva på affären, vilket tydligen är olagligt -surprice igen!

Och ett såkallat skiftesförslag på farmors dödsbo hade han bifogat med, men det var helt ofullständigt, inga siffror ifyllda alltså inget att ta ställning till och pappas saknades fortfarande. Det är en evighetsmaskin, det går upp det går ner och det går runt en liten bit..........
Anlita under inga som helst omständigheter advokat firman Persius & Olausson!!!!! Fullständigt inkompetenta är vad dom är!

Nattisågott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0