Tandläkaren och annat smått och gott

Har fått reda på att min syster inte har gått till tandläkaren för att mamma är så tandläkarrädd....
Jag vet att vi var på folktandvården i mölndal när hon var 4 eller 5 men det har hon glömt, men sen dess har hon alltså aldrig varit hos tandläkaren. Gissa vem som ska dit omgående!!!
Mamma kan inte ens skylla på kostnaden för det är ju gratis, att man kan bli så självisk?!?
Jag blir så trött!

Nu ska mamma åka hem på hembesök i början på december. Då är det bra om någon av "oss" kan vara med talade den eminenta kuratorn om för mig idag. Någon av "oss" är då jag eller min moster. Men eftersom jag ska åka upp till mötet med socialen som är 4 dagar senare så får det nog bli min moster ändå. Men hur mycket jobb kan dom begära att man ska missa? Det finns ju en gräns för hur mycket ledigt man kan ta!
Med sig hem ska hon ha halva sjukhuset + någon från vårdcentralen + någon från kommunens handikappsbygg avdelning eller vad det nu kan heta. Så snart vet vi hur dom tänker och tycker om mammas hus.

Kuratorn sa även att mamma sagt att min sambo skulle hjälpa till och bygga om. Jag fick då förklara för henne att mamma inte är helt med i verkligheten i vissa saker (och det kan man ju tycka att hennes egna j-vla kurator borde veta kanske) mamma tror ju även att min systers pappa ska komma och hjälpa till. Ja, DET är ju troligt! Nu ska jag inte snacka skit om någon som inte kan försvara sig, men han bryr sig faktiskt mindre än minst om syrran som alla som känner oss så väl vet! Så var mamma har fått detta ifrån vill jag inte ens veta. Tillbaka till ämnet så fick jag då förklara att min man faktiskt har egen firma och inte kan släppa allt för att åka dit upp och hjälpa till med tanke på att jag är arbetslös också, vi behöver ju faktiskt lite inkomster. Men visst om kommunen vill anställa honom så går det säkert bra ;) Skämt å sido så kommer vi ju hjälpa till så mycket vi kan, men det behöver ju inte dom veta. Någon hjälp kan väl ändå mamma få via DOM?

I lördags var mamma på permis igen hos moster. Men hoppet från förra permisens 3 timmar till denna som var 6 timmar kanske känns lite stort. Jag pratade med mamma precis innan hon skulle åka och då var hon helt slut. Hon orkade knappt prata i telefon. När hon sen kom hem till moster var hon ju inte piggare direkt. Dom hade dessutom glömt att skicka med en extra blöja, så det fick moster åka och hämta på sjukhuset?!? Dom tittade lite konstigt på henne när hon kom för mamma var ju inte där :) Sen bad dom ju om ursäkt såklart.

Kram för idag! <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0