Dag 1

Det är nu en månad och 5 dagar sedan min mamma fick en hjärninfarkt, även kallat stroke.

Det känns tufft, vem är hon, personen som ligger på sjukhuset?

Det står hennes namn på rummet men hon är ju så inte min mamma.
Hon är snurrig, virrig, fruktansvärt ofokuserad (förutom på just den tanken som dykt upp i huvudet senast) hon kommer ihåg en hel massa men på fel sätt liksom.
Hur ska man förhålla sig till det? Ska man rätta henne? Hålla med henne? Ignorera henne?
Jag vet inte riktigt vad jag vill med denna bloggen, dels för att jag aldrig skrivit innan, dels för att jag inte vet vart mina tankar/känslor är på väg. Kanske det jag behöver hjälp med här. Sortera, få ordning, eller helt enkelt bara få skriva av mig lite. Jag får se.

Jag var på sjukhuset idag, min syster och mina barn var med. Mamma var trött men ändå fick hon lugnande innan vi gick ner till cafét?!? Varför liksom?
Min kompis, eller hon är så mycket mer än så, hon är min syster, stöttepelare när det behövs, vän, bollplank mm mm <3, vi har varit med om en del ihop, iaf så kom hon dit med sin son. Mamma blev glad men det blev nog lite mycket för henne med tre vuxna och tre barn och lugnande piller så efter en stund fick syrran köra upp henne för hon var trött.
Men även om det inte var så lång stund så var en hel del av det hon sa mycket förvirrande :
"Vill ni följa med mig när jag blir bebis igen?"
"Denna armen är mamma och denna är pappa" -vilken som var vem ändrade sig från gång till gång.
"Älskar du och din man varandra på riktigt?" -Riktat till mig.
"Har du dina drömmars vigselringar?"
Listan kan göras lång, men om jag får några läsare hit så kanske jag inte ska trötta ut er med en gång. ;)

Jag saknar min mamma/godnatt!


Kommentarer
Postat av: Malin R

Älskade, älskade Du.

Så klart att Du saknar mamma. Det är ju mamma, men ändå inte. Mammas kropp men... vem är det egentligen. Och vart skall det landa, i slutänden. Förstår Dina tankar.

Älskar Dig, puss o kram!

2010-10-17 @ 15:12:11
Postat av: Mia

Åh, himmel! Är det SÅ illa? Ja, jag befarade det, men har ju inte hört så mycket. Har ni märkt NÅGON förbättring? Vad händer med Flisan? Kan jag göra nåt?

Ni vet var jag finns. Hör av er när ni vill. KRAM!!!

Mia

2010-10-18 @ 19:38:56
Postat av: Linda Hilldén

Nej Mia, vi har inte märkt så mkt förbättringar. Dessutom är virrigheten värre nu än från början.

2010-10-19 @ 21:43:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0