Onsdag

På onsdag bär det av till Borås igen.
Jag ska med hjälp av kuratorn fylla i fullmaktspapprena samt få de bevittnade när mamma skriver på.
Sen ville en kille från socialkontoret att jag skulle ringa till honom när jag är där för att göra ett hembesök hos mamma och se hur det ser ut.

Idag frågade jag mamma om hon funderat på att hon kanska inte kan bo i huset, det var ingen bra idé! Hon la på i örat på mig fast hon lovat att inte göra det igen (ett tag gjorde hon det ofta) och när jag ringde upp henne igen så grät hon så jag fick lugna henne igen med att säga att jag bara undrat om hon tänkt tanken, inte att det var så det var! Men jag vet inte, hon säger ju själv ibland att hon inte orkar med trädgården mm.  Det är ju iochförsig inget som kommer bestämmas nu, men socialen kommer inte att tillåta att syrran flyttar tillbaka till det huset innan det finns kommunalt vatten och avlopp.

Min man var och hälsade på hos mamma i torsdags. Det var första gången han var där och han tyckte att det är nog lång tid kvar innan hon får komma hem igen. Hon är helt klar när det gäller namn och en massa annat, det är vara det att hon snurrar till så himla mycket. Hon ska lösa allas problem liksom istället för att koncentrera sig på sig själv. Hon ska fixa så att mormor blir bra, hon ska fixa mitt arv och hela den tvisten, hon vill adoptera mina barn för hon älskar dom och jag vet inte vad och det är helt meningslöst att säga emot henne för så är det -hon kan fixa allt! 
Fast jag sa att hon inte får adoptera barnen! Då frågade hon om hon fick vara en riktig mormor till dom, det är du ju redan svarade jag.
Sen är det mycket prat om en kompis till mig och hennes barn som mamma ser som "sin" dotter och hon frågade mig om jag kunde acceptera det så jag inte blir svartsjuk på att hon har flera barn och detta är ju något som hon alltid har sagt så jag vet inte varför jag skulle bli svartsjuk nu, vi hade ju inte varit kompisar om det inte vore för mamma <3

Häromdagen var det en 28 årig mamma till 2 barn som körde in i i en traktor och dog. Hon bodde i Åsa, barnen var 2 och 5 år. Tycker trots allt att mitt liv är väldigt bra! <3


Kommentarer
Postat av: Malin R

Love U sweetie!!

2010-11-03 @ 21:25:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0