Snurrig dag idag!

Idag har jag pratat med mamma i telefon 2 gånger och båda gångerna sa hon ungefär samma saker.

Hon vill att jag ska köpa fika till alla på avdelningen på sjukhuset för att en annan passient vill det?!? Jag har redan lovat att jag ska ta med munkar (20st) och ett paket Mariland Cockies, men nu ska det köpas tårta också och då sa jag nej. Då skulle mamma ringa till morfar så att han beställer tårta så att vi alla kan fika. Vi får väl se vad han svarar, men jag tänker inte köpa tårta till 50 pers eller vad det kan vara.

Sen är hon orolig över julklappar till mina barn och jag försökte lugna henne med att jag redan har julklappar till barnen från henne. Jag hittade ju massa grejer till dom hemma hos henne när vi städade.

Hon vill också att jag ska ta med barnen upp på onsdag, men jag sa att det går inte när jag ska ha möte med kurator och killen från socialförvaltningen som ska se hur det ser ut hemma hos henne + att jag sen ska åka tillbaka till sjukhuset men mormor och morfar. Sen hoppas jag att jag får se syrran när hon spelar i sitt band på kvällen <3

Och om socialförvaltiningen tycker att hon kan bekosta städning etc själv så kan vi ju lika gärna anlita en privat firma och dra av halva kostnaden på RUT. Får se vad han säger på onsdag.

Och nu ska jag ju dessutom jobba fram till 1 december på samma ställe, känns som om tiden inte riktigt räcker till till allt ;)

Gokväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0